Uważaj na korki na Energetyków!

Uważaj na korki na Energetyków!

W wyniku modernizacji torowiska przy ulicy Energetyków oraz przy ulicy Gdańskiej zaczęły tworzyć się, zwłaszcza w godzinach szczytu bardzo długie korki. Często sam tego doświadczam ponieważ jeżdżę tamtędy do pracy. No i muszę Wam powiedzieć, że naprawdę to co tam się czasem dzieje to naprawdę mnie przeraża. Najgorzej sytuacja się miała wtedy, gdy z powodu imprezy PyroMagic całe Wały Chrobrego były zablokowane. Dojazd zajął mi ponad godzinę, gdy zazwyczaj oscyluje to w okolicy pół godziny. Z dnia na dzień sytuacja wygląda coraz gorzej. Widać, że ludzie powoli wracają z urlopów i sezon ogórkowy zaczyna się już kończyć. Jednak prawda jest taka, ze we wrześniu ma być jeszcze gorzej. Chociaż szczecińscy radni starali się zmienić nieco plany związane z przeprowadzaniem robót to jednak na dzień dzisiejszy w tej sytuacji nic się nie zmieniło. Sama modernizacja torowisk jak na dzień dzisiejszy nie wywołuje jeszcze specjalnego paraliżu. Zdarzają się pojedyncze incydenty tak jak w przypadku PyroMagic, jednak mimo wszystko można w miarę spokojnie dojechać z prawobrzeża do centrum.

Kiedy będą największe korki w Szczecinie?

Z prognoz wynika, że sytuacja ma się zdecydowanie pogorszyć we wrześniu. Ponieważ wtedy ma znacząco zwiększyć się ruch na ulicach Szczecina. Mimo tego, że radny Henryk Jerzyk starał się nieco zmienić plan modernizacji torowiska, a dokładniej to chciał podzielić to na trzy etapy po to, aby nie wyłączyć całego pasu wjazdu orazy wyjazdu z miasta do wiosny przyszłego roku. Zauważył on również, że gdyby dana inwestycja była wykonywana etapami byłaby ona zdecydowanie mniej narażona na zakorkowanie miasta, a co za tym idzie byłaby zdecydowanie lepsza płynność ruchu w Szczecinie.

Władze Szczecina w odpowiedzi na korki

Na zarzuty postawione przez radnego SLD odpowiedział sam wiceprezydent miasta Szczecina, czyli Piotr Mync. Stwierdził on, ze inwestycja ta została podzielona na etapy. Jednak ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim kierowcom oraz pracownikom budowy nie można było zaplanować tych prac w inny sposób. W niedługiej perspektywie czasu ma pojawić się w tych okolicach również sprzęt ciężki, dlatego nie wyłączenie całego pasa narażałoby to pojazdy poruszające się wzdłuż prowadzonych prac na wyjątkowe niebezpieczeństwo. Dlatego niestety nie można załatwić sprawy w inny sposób, a kierowcy muszą przecierpieć te korki.

Jednak to nie koniec polemiki z wiceprezydentem miasta. Ponieważ na oświadczenie prezydenta odpowiedział radny z ramienia Prawa i Sprawiedliwości – Artur Szałabawka. Stwierdził on, że można byłoby zastosować nieco inne podejście, czyli nie wyłączać całego ruchu, a zamykać pas w sytuacji, gdy jest to naprawdę niezbędne ze względów bezpieczeństwa. Zaś gdy sytuacja tego nie wymaga według radnego ulice wjazdowe powinny być w pełni otwarte. Jednak na tę wypowiedź radnego PiS, Wiceprezydent Piotr Myc odpowiedział, że jest to niemożliwe ze względu na to, że okresowe otwieranie czy też zamykanie pasów mogłoby w znacznym stopniu wprowadzić dodatkowe komplikacje w płynności ruchu pojazdów. A to nie wpłynęłoby w żadnym razie pozytywnie na odbiór inwestycji jako takiej, przez samych mieszkańców oraz nie wpłynęłoby to dobrze na postęp prowadzonych prac. Dlatego taka alternatywa jest pozbawiona jakiegokolwiek większego sensu.

Kto jest odpowiedzialny za prowadzone pracę?

Modernizację torowiska przy ulicy Energetyków oraz przy ulicy Gdańskiej i na pętli Basen Górniczy zajmuje się firma Energopol Szczecin. Szczecińska firma do końca wiosny ma przebudować 8296 metrów toru pojedynczego torowisk, przystanki oraz sieć trakcyjną. Ponadto ma ustawić całkowicie nowe wiaty przystankowe, a na samym końcu przebudować całą pętle autobusowo-tramwajową – Basen Górniczy. Inwestycja ta kosztowała miasto 79 775 601, 99 złotych. Sama inwestycja jest również dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Pieniaze pochodzą z projektu „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie”. Sama wartość projektu wynosi 273 443 215, 80 złotych, z czego wkład Unii Europejskiej w te inwestycję to 131 170 000 złotych.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.