Biletomaty – złodzieje pieniędzy?

Biletomaty – złodzieje pieniędzy?

Biletomaty w autobusach zostały stworzone po to, aby każdy pasażer autobusu mógł dokonać zakupu biletu. Niestety w rzeczywistości wygląda to wszystko nieco inaczej. Bardzo często biletomaty oczywiście przyjmują pieniądze, jednak jakoś nie mają ochoty wydać biletu.

Wielu mieszkańców narzeka na stan biletomatów w szczecińskich autobusach. Pani Anna postanowiła sprzeciwić się temu jak funkcjonują biletomaty w autobusach linii 81:

Sprawa stara, jak świat i powtarzająca się bardzo często. Jechałam w niedzielę z dworca, nie miałam przy sobie biletu, postanowiłam kupić go w automacie, ale „zeżarło” mi 2 zł, nie dało biletu i nie reagowało na opcję „zrezygnuj”. Na szczęście udało mi się kupić bilet za pomocą telefonu. Ale mimo to nie wiem, co dalej mam zrobić z tym zdarzeniem.

W każdym tygodniu bardzo dużo pasażerów autobusów staje przed identycznymi sytuacjami.

Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego twierdzi, że kwestia jest dosyć problematyczna:

Biletomaty należą do spółki, która obsługuje daną linię. W przypadku autobusów 81 jest to Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie”. Faktycznie, czasami zdarza się, że automaty szwankują i nie wydają biletu, ale wtedy zazwyczaj jest wywieszona taka informacja. Jeżeli zajdzie sytuacja, w której automat „wciągnie” nasze pieniądze i nie wyda nam biletu można się zgłosić do naszego biura, wtedy zwracamy każdą kwotę.

Pani Anna zastanawia się jednak nad pewną kwestią:

Zastanawiam się, co by było gdybym nie miała możliwości kupna biletu przez telefon, to co w razie kontroli?

Według tego co twierdzi Dariusz Wołoszczuk nie ma w takiej sytuacji powodów do zbytnich zmartwień:

Wystarczy podejść do kierowcy i poinformować go o tym, że automat nie wydaje biletów. Wtedy w przypadku kontroli unikniemy kary, bo kierowca zgłosi ten fakt kontrolerom, a oni sprawdzą, czy rzeczywiście automat jest zepsuty.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.