Czy powstanie autobus pomiędzy Szczecinem, a Goleniowem?

Czy powstanie autobus pomiędzy Szczecinem, a Goleniowem?

Mieszkańcy zbierają podpisy za inicjatywą, której celem jest stworzenie połączenia autobusowego od Szczecina, przez Strefa Trzebusz, Załom, Pucice, Kliniska, Rurzyca. Goleniowski Park Przemysłowy, aż do Goleniowa.

Mieszkańcy oraz inwestorzy z danych ośrodków miejskich zapewniają, iż takie połączenie jest naprawdę niezbędne i trzeba je uruchomić jak najszybciej to możliwe:

Marcin Gręblicki, radny Goleniowa i przewodniczący stowarzyszenia „Innowacyjna Polska” wypowiada się na ten temat:

Według naszych danych brakuje ludzi do pracy w firmach należących do Goleniowskiego Parku Przemysłowego. Zasoby gminy są wydrenowane. Dlatego pracodawcom zależy na tym, żeby było połączenie ze Szczecinem, bo stamtąd mogliby dojeżdżać pracownicy.

Każdy może podpisać petycję przez internet. Warto też zauważyć, że istnieje jeszcze jeden powód, dla którego mieszkańcy oraz inwestorzy chcą utworzenia tego autobusu. Gręblicki opowiada o tym:

Połączenie to w znacznym stopniu uatrakcyjni Gminę Szczecin i Goleniów dla potencjalnych inwestorów i mieszkańców. Brak takiego połączenia ogranicza również dostęp i możliwość korzystania z oferty kulturalno-rozrywkowej Szczecina i Goleniowa. Obecnie mieszkańcy tych miejscowości mają utrudniony dojazd do pracy i szkół.

Według gminy Goleniów jest to naprawdę bardzo dobry pomysł i wydaje się, że są zmobilizowani do tego, aby działać w tym kierunku. Tomasz Banach, zastępca burmistrza Goleniowa jednak zauważa, że doświadczenie pokazuje, iż nie jest to tak proste jakby mogło się wydawać:

Mieliśmy już dwie próby skierowania autobusu do GPP, ale zainteresowanie pasażerów było nikłe. Szybciej i łatwiej dojechać własnym samochodem. Według naszych szacunków blisko połowa pracowników firm w strefie dojeżdża do pracy z terenu gminy Szczecin.

Gmina Goleniów posiada również inne plany, ponieważ chciałaby, aby w miejscowości Załom, czyli przy samej granicy ze Szczecinem zostało utworzone centrum przesiadkowe. Tomasz Banach mówi o tym w taki sposób:

Czyli tam, gdzie dojeżdża autobus linii 77 do osiedla Kasztanowego. To ma być miejsce do przesiadek z poczekalnią.

Plany zakładają również monitorowany parking typu Park&Ride, czyli taki, które pozwala na pozostawienie samochodu i skorzystanie z komunikacji miejskiej.

Mieszkańcy z gminy Goleniów chcieliby, aby zostało to wszystko tak rozegrane jak wyszło z gminą Dobra, ponieważ ta sytuacja pokazuje im, że istnieje szansa na zmiany. Chodzi tutaj o to, że mieszkańcy gminy Dobra nie muszą już korzystać z własnych samochodów, ani z usług PKS, aby poruszać się pomiędzy Szczecinem, a Dobrą, a mogą wsiąść w autobusy, które zostały do tego powołane. W wyniku porozumienia pomiędzy gminą miasto Szczecin, a gminą Dobra postanowiono uruchomić pięć zwykłych, dziennych linii oraz dwie linie nocne. Jest to niewątpliwy zysk dla pasażerów, gdyż pomiędzy Dobrą, a Szczecinem nie ma różnicy taryfowej i posiadając przykładowo jeden bilet miesięczny można podróżować po całym terenie Dobrej. Jeżeli zaś chodzi o integrację taryfową z Goleniowem to tutaj problem byłby nieco bardziej skomplikowany, ponieważ autobusy, które kursują po tej gminie są całkowicie darmowe, a nie tak jak w przypadku Szczecina, czy gminy Dobra, że były płatne. Jeżeli w przypadku gminy Dobra nie było to zbytnio problemem to tutaj na dzień dzisiejszy nie wiadomo do końca jak sobie poradzić z tą kwestią. Na razie jednak jedyne co można zrobić to czekać na rozwój wydarzeń, a osoby zainteresowane mogą przyczynić się i podpisać petycję.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.