Jak poruszać się po mieście bez mostu długiego?

Jak poruszać się po mieście bez mostu długiego?

Z dniem 21 lutego zostaniem zamknięty ruch ogólnych dla Mostu Długiego. W takiej sytuacji warto zainteresować się tym jak będą prezentowały się objazdy oraz tymczasowa organizacja związana z ruchem pomiędzy lewym, a prawym brzegiem.

Powód zamknięcia przejazdu przez most jest ściśle związany z tym, iż wymagana jest przebudowa torowiska na przyczółkach mostu, czyli na skrzyżowaniu takich ulic jak Nabrzeże Wieleckie wraz z ulicą Wyszyńskiego i ulica Energetyków wraz ulicą Celną. Torowisko będzie przebudowywane przez około miesiąc czasu.

Bogusław Gościanik, dyrektor kontraktu, pracujący w firmie Energopol wypowiada się dlaczego teraz inwestycja jest podejmowana:

Zaczynamy teraz ze względu na coraz bardziej sprzyjające warunki atmosferyczne. Zakładamy, że nie wystąpią żadne niespodzianki i roboty będą w krótkim czasie postępowały. Zaręczam, że pracownicy firm wykonujący roboty będą dokładali wszelkich starań, aby te prac wykonywane były jak najszybciej.

Prace będą polegały chociażby na rozbiórce torowiska, które już aktualnie istnieje, a ponadto zostaną wykonane odwodnienia szyn, przy tym zostanie dobudowane połączenie do istniejące kanału deszczowego. Dodatkowo firma zobowiązała się do stworzenia zabezpieczeń sieci teletechnicznych, stworzenia warstwy, które będzie to wszystko stabilizować i do tego podbudowę z betonu. Pod koniec zostaną zamontowane szyny, wykonany beton pomiędzy szynami i nałożona ścieralna warstwa z asfaltu. Jak widać jest dosyć dużo pracy, która musi zostać wykonana jak najszybciej.

Nowa organizacja ruchu

W wyniku prac, które będą trwały przez około 6 tygodniu ma zostać zamknięty Most Dług. Przejazd przez most ma zostać zachowany tylko i wyłącznie dla przejazdów komunikacji miejskiej, taksówkę, służby miejskiej i pojazdów, które są niezbędne do budowy. Przeznaczone do tego zostaną dwa pasy, każdy po jednej, zewnętrznej stronie ruchu. Ponadto w wyniku prac remontowych nie będzie można przejeżdżać przez ulic Wyszyńskiego, która znajduje się przy ulicy Nabrzeża Wieleckiego. Dlatego też wszelkiego rodzaju pojazdy, które będą zmierzały ulicą Nabrzeża Wieleckiego będą zmuszone od ulicy Jana z Kolna wykonać manewr skręt w prawą stronę w ulicę Wyszyńskiego, która zmierza, aż do Bramy Portowej. Zamknięciu również ulegnie potocznie nazywane „Ucho Sternickiego”. Ruch pojazdów ogólnych od strony ulicy Kolumba będzie skierowany przy ulicy Nowej i Dworcowej. Jeżeli zaś chodzi o wyjazd z ulicy Celnej to będzie on odbywał się wzdłuż ulicy Energetyków, jednak tylko i wyłącznie w prawo, kierując się w stronę Mostu Portowego.

Objazdy

Pierwszym objazdem, o którym warto wspomnieć jest objazd drogi krajowej numer 10, który będzie przechodził przez aleję Niepodległości, Trasę Zamkową i ulicę Gdańską. W wyniku tejże sytuacji miejsce będzie miała miejsca zmiana związaną z programem sygnalizacji świetlnej i będzie możliwość skręcania w prawą stronę z dwóch pasów przy alei Niepodległości w ciąg placu Żołnierza. Następnym objazd będzie znajdował się przy Nabrzeże Wieleckie i będzie prowadził poprzez ulicę Nową, Dworcową, aleję Niepodległości, plac Żołnierza, aż do ulicy Jana z Kolna.

Osoby, które będą chciały dojechać do Kępy Parnickiej-Niepodległości będą musiały kierować się poprzez Trasę Zamkową, Gdańską, aż na zawrotkę pod Estakadą Pomorską, później znowu przez Gdańską, Most Portowy, następnie przez Władysława IV, Bytomską, Bulwar Gdański i Celną.

Modernizacja torowiska

W wyniku modernizacji torowisk znajdujących się na ulicy Energetyków i Gdańską oraz w związku z modernizacją pętli Basen Górniczy, most długi zostanie niedługo zamknięty. Warto zauważyć, że w tym zadaniu modernizacji ulegnie łącznie 8 tysięcy metrów toru pojedynczego od Mostu Długiego, aż po Basen Górniczy. Przebudowie ulegnie również sieć trakcyjne i przystanki oraz pętla autobusowo-tramwajowa na pętli Basen Górniczy.

Torowisko, które zostanie przebudowane na ulicy Gdańskiej i Energetyków będzie pełniło rolę uzupełniająca dla trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, która będzie miała miejsce pomiędzy Basen Górniczym, a ulicą Turkusową. Całkowita wartość umowy z wykonawcą, czyli przedsiębiorstwem Energopol wynosi 79 775 601, 99 złotych.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.