Jakie autobusy dojadą do pętli tramwajowej SST?

Jakie autobusy dojadą do pętli tramwajowej SST?

Władze miasta nie za bardzo orientują się w tym jakie pojazdy powinny zostać zakupiony, aby wpasowały się do zmienionego ruchu, który niedługo będzie musiał nastąpić. Czas się kończenie. Pierwszy etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju ma zostać zakończony w kwietniu tego roku. Mieszkańcy Szczecina będą mogli przejechać się tramwajem już w drugiej połowie roku. To wtedy będą przygotowane zmodernizowane torowiska tramwajowe na ulicach takich jak Gdańska i Energetyków.

Wtedy już zostaną zakończone pracę oraz zostanie uzyskane pozwolenie na korzystanie z Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Warto jednak wspomnieć o tym, że cały czas Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe Dąbie nie za bardzo wie w jaki sposób ma wyglądać przyszła siatka połączeń pomiędzy tramwajem i autobusami.

Włodzimierz Sołtysiak, prezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Dąbie opowiada o tym jak to może wyglądać:

W wariancie optymistycznym kupimy 1- 3 sztuki używanych autobusów. Jednak nie wiemy, czy będą to autobusy przegubowe, czy krótkie. Nadal nie znamy szczegółów dotyczących komunikacji miejskiej po tym, jak zostanie uruchomiony Szczeciński Szybki Tramwaj.

Zarządcy spółki nie wiedzą czy powinni zainwestować w krótkie autobusy, które mogłyby dowozić mieszkańców do tymczasowej pętli na Turkusowej. Do sprawy włączył się jeden ze szczecińskich radnych, z Platformy Obywatelskiej, który jest zdania, iż zmiany, które nastąpią po wprowadzeniu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju powinny być znane opinii publicznej. Arkadiusz Marchewka z Platformy Obywatelskiej na temat SST wypowiada się w sposób następujący:

Minęło dużo czasu i to, że jeszcze dzisiaj tego nie ma, to jest nieprofesjonalne. Ten problem powinien już być wyjaśniony, a nowe rozwiązania komunikacyjne przedstawione mieszkańcom i przewoźnikom. Przed nami nowa perspektywa finansowa Unii Europejskiej, na transport publiczny pojawią się spore pieniądze. Spółki komunikacyjne powinny być już dawno przygotowane. A teraz, z wielkiej inwestycji, możemy się spodziewać komplikacji, którym trzeba będzie zaradzić.

Prawda jest jednak taka, że mieszkańcy mogli do końca grudnia 2014 roku wypełniać internetowe ankiety dotyczące proponowanych rozwiązań transportowych i logistycznych, dzięki którym można byłoby ustalić czego Szczecińskie Przedsiębiorstwa Autobusowe Dąbie potrzebuje. Mieszkańcy mogą jeszcze cały czas wypełniać ankiety papierowe, które można dostać przy punktach ZDiTM.

Na dzień dzisiejszy zespół z Zachodniopomorskiego Uniwersytety Technologiczne dokonał przygotowanie trzech różnych wariantów dotyczących zmian w siatce połączeń autobusowo-tramwajowych. W każdym przypadku mieszkańcy, którzy korzystają na dzień dzisiejszy z autobusów pośpiesznych odczują problemy związane z tą zmianą.

Według pierwszego wariantu powinien zostać zlikwidowany autobus linii B, który jeździ pomiędzy Słonecznym, a Arkońskim, linii D, który jeździ pomiędzy placem Rodła, a Słonecznym, linii E, który jeździ pomiędzy placem Szarych Szeregów, a Bukowym, linii F, który jeździ z placu Rodła w stronę Osiedla Chemik, a miałyby pozostać takie linie autobusów pospiesznych jak A, C oraz G. Założeniem drugiego wariantu jest likwidacja wszystkich autobusów pośpiesznych, ale w zamian za to zostałby uruchomiony nowy autobus, który kursuje poprzez Autostradę Poznańską. Jeżeli zaś chodzi o trzeci wariant to jego założenie jest takie, że wszystkie linie autobusów pośpiesznych zostałyby zlikwidowane, ale za to powstałaby nowa linia autobusowa, która kursowałaby pomiędzy osiedlem Kasztanowym, przez Dąbie i zatrzymywała się ostatecznie na Basenie Górniczym.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.