Remont urzędu miasta. Jak będzie działał urząd?

Remont urzędu miasta. Jak będzie działał urząd?

Plany zakładają, że w ciągu najbliższego miesiącu rozpocznie się remontowanie sali Biura Obsług Interesantów, który będzie miał trwać przeszło pięć miesięcy. Przez okres tej modernizacji obsługiwanie interesantów przez Biuro Obsługi Interesantów będzie miało miejsce w pomieszczeniach, które dawniej służyły filharmonii.

Po przeszło 20 latach, sala urzędu o największych rozmiarach, czyli sala numer 62 Biura Obsługi Interesantów będzie przechodzić wreszcie swój całościowy remont. W tej sali każdego dnia urzędnicy obsługują ponad 2 tysiące mieszkańców. Remont będzie wymagał, aby zostały wykonane naprawdę zróżnicowane prace, które będą w stanie z jednej strony poprawić kwestie nowoczesności i sprawności w obsłudze, a z drugiej będą poprawiały warunki osobom, które znajdą się w sali, aby załatwić takie kwestie jak wymiana dowodu, meldunek czy rejestrowanie pojazdów mechanicznych.

Modernizacja sali, której powierzchnia wynosi 600 metrów kwadratowych zakłada wykonanie takich spraw jak:

  • Prace związane z wymianą instalacji wentylacyjnej oraz klimatyzacyjnej, elektrycznej, oświetleniowej, teleinformatycznej.
  • Prace posadzkowe.
  • Prace wykończeniowe (malowanie ścian, montaż sufitów podwieszanych).
  • Prace związane z poprawą bezpieczeństwa pożarowego.
  • Wymiana wyposażenia meblowego.
  • Modernizacja systemu kolejkowego.

Sala na wskutek remontu otrzyma kilka nowinek, które mogą zainteresować wiele osób:

  • Przewidywany jest montaż terminali płatniczych na stanowiskach obsługi interesantów.

  • Udogodnienia dla niepełnosprawnych. 6 stanowisk do obsługi osób niepełnosprawnych. Instalacja powiększalnika stacjonarnego z wbudowanym systemem rozpoznającym tekst i funkcją mowy dla osób słabo widzących.

  • Stanowisko komputerowe dla mieszkańców przy centralnej informacji.

  • Modernizacja systemu kolejkowego. System będzie bardziej elastyczny, pozwoli na nowocześniejsze prezentowanie informacji wyświetlanych dla interesantów. Obecnie działające wyświetlacze mają ograniczone możliwości. Wyświetlają tylko 4 znaki (litera i 3 cyfry), natomiast na nowych będzie można w dowolny sposób projektować wyświetlane informacje.

  • Telebimy. Podstawą informacji dla interesantów o stanie kolejek i aktualnie przywoływanych biletach będą komunikaty i serwisy wyświetlane na telebimach. Będą mogły np. pojawić się strzałki wskazujące kierunek, gdzie znajduje się stanowisko obsługi, do którego przywoływany jest dany numer, a grupy załatwianych spraw będą mogły być zróżnicowane kolorystycznie. Aktualnie przywoływany bilet będzie mógł być widoczny na całym ekranie telebimu przez kilka sekund.

  • Telebimy będą umieszczone przy głównym wejściu na salę oraz na środku sali, co sprawi, że informacje te będą jednakowo widoczne dla wszystkich oczekujących. Obecnie interesanci, którzy oczekują np. na obsługę do rejestracji pojazdów nie widzą wyświetlanych numerów do dowodów osobistych.

  • Remont sali poprawi warunki interesantów, ale także osób pracujących w sali. Obecnie klimatyzacja nie obejmuje zasięgiem całej sali powodując przegrzanie powietrza w narożnikach oraz w miejscach zlokalizowanych bezpośrednio pod źródłem nawiewu.

Na dzień dzisiejszy miasto stara się poszukać wykonawcy remontu sali Biura Obsługi Interesantów. Na początku marca w imieniu miasta postanowiono opublikować informację dotyczące przetargu. Wszystkie firmy, które są zainteresowane mogły składać swoje oferty do 20 marca 2015 roku. Czas wykonana prac będzie wynosił 5 miesięcy od tego momentu, gdy sala zostanie przekazana do remontu.

Gdzie mieszkańcy załatwią swoje sprawy?

Każdy interesant może zawitać do zastępczego urzędu, który będzie się mieścił w pomieszczeniach po filharmonii na I Piętrze w filharmonicznej sali oraz foyer. Praca urzędu będzie funkcjonowała tak samo jak wcześniej, czyli od godziny 7:30 do 16:00, wykorzystując do tego system przywoławczy. Tymczasowe miejsce Biura Obsługi Interesantów będzie wyposażone w kasę, w której to każdy interesant będzie mógł dokonać płatności przy pomocy gotówki. Każda osoba, która będzie miała ochotę na dokonanie płatności przy pomocy karty, będzie w stanie tego dokonać w kasach banku, które są umiejscowione w prawym skrzydle urzędu.

Ze względu na fakt, iż sprawy logistycznych i organizacyjne są dosyć skomplikowane w tym aspekcie to przeprowadzka będzie miała miejsce w dwóch weekendach, czyli od godziny 16 do poniedziałku rano. Aktualnie zaplanowano takie weekendy na przeprowadzkę:

  • 17-19 kwietnia – przeniesieniu ulegnie 29 stanowisk
    34-36 kwietnia 2015 – przeniesieniu ulegnie 20 stanowisk

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.