Spędzanie wolnego czasu na powietrzu w Szczecinie – Porady

Spędzanie wolnego czasu na powietrzu w Szczecinie – Porady

Nordic walking, rower, rolki czy bieganie? Co w takim razie najlepiej wybrać? Powinno wybrać się taki sport jaki się najbardziej lubi, ale mimo wszystko warto wiedzieć gdzie najlepiej ćwiczyć dany sport i w taki sposób to robić, aby można był odczuwać większą przyjemność.

Większość osób po zimie jest zmęczona, ospała i nie ma na nic siły, brak im energii, a ponadto są osłabieni, a kilka dodatkowych kilogramów zebranych zimą nie nastraja ich zbyt optymistycznie. Na szczęście jest łatwy i niezwykle przyjemny sposób, który jest w stanie sobie z tym wszystkim poradzić, a jest to nic innego jak ruch, a najlepszy jest ten, który wykonywany jest na świeżym powietrzu.

Nie trzeba spędzać wielu godzin an siłowni, ani też poddawać się wielu wyczerpującym treningom, podczas których będzie oblewało się potem. Trzeba zdawać sobie sprawę, że wysiłek fizyczny to przede wszystkim powinna być przyjemność. Nie musisz zaczynać od nie wiadomo jak wielkiego wysiłku, wpierw warto zastanowić się nad kilkoma wykonaniem kilku rodzajów ćwiczeń oraz sportów, aż nie dojdzie się do takiego momentu, gdy znajdzie się coś co będzie danej osobie odpowiadać. Wiosna jest w stanie sprzyjać aktywności fizycznej, więc w takiej sytuacji będzie o wiele łatwej. Możesz zdecydować się na to, aby zacząć swoją aktywność fizyczną od zwykłego spaceru w parku, a co następnie? Istnieje kilka możliwości, a jest to między innymi:

  • Nordic Walking Szczecin

    Nordic Walking Szczecin

    Nordic walking – Bardzo wiele osób patrzy na ten sport jak na zwykle przemieszczanie się z kijkami w rękach, jednak prawda jest taka, że jest to aktywność fizyczna, która należy do jednych z bardziej efektywnych dyscyplin sportowych, które z bardzo wielu powodów są o wiele bardziej problematyczne do opanowania. Podczas chodzenia z kijkami, stosując odpowiednią technikę można uaktywnić przeszło 90 procent mięśni całego ciała. Poza tym warto mieć na uwadze, że mimo mniejszego wysiłku fizycznego można w ciągu godziny spalić naprawdę bardzo dużo kalorii, ponieważ jest to przeszło 400, podczas gdy podczas zwykłego chodzenia będzie to 280 kalorii, więc różnica jest naprawdę spora. Dlatego więc nordic walking jest świetnym sposobem na schudnięcie dla wszystkich osób, które borykają się z tym problemem i chciałyby dodatkowo posiadać estetyczną sylwetkę, jednak na co warto również zwrócić uwagę to na tenże fakt, że jest to dyscyplina sportowa, która świetnie oddziałuje na zdrowie człowieka. Jest to sport, podczas którego pobór tlenu zostaje zwiększy ze zwykłych 20 do przeszło nawet 60 procent, zależnie od stopnia intensywności wykonywanych ćwiczeń. W takiej sytuacji tętno wzrasta od 5 do 17 uderzeń na minutę, mięsień sercowy zaczyna pompować większą ilość krwi, a to pozwala na lepsze dotlenienie organizmu. Trzeba zdawać sobie sprawę, że niezwykle istotną kwestią jest to, aby opanować odpowiednią technikę związaną z chodzeniem przy pomocy kijków. najlepszym rozwiązaniem będzie pójście na zorganizowany przez specjalistów marsz, którzy w razie potrzeby będą w stanie służyć radą. W jakich miejscach jednak powinno się spacerować? Najlepszym wyjściem będzie zdecydowanie drogi w lesie, bądź parku. Świetnym wyborem będzie tutaj Las Arkoński, Puszcza Bukowa, Park Kasprowicza, trasa wokół jeziora Głębokie czy Park Żeromskiego.

  • Bieganie Szczecin

    Bieganie w Szczecinie – Park Kasprowicza

    Bieganie – Jest to rodzaj aktywności fizycznej, który stał się ostatnio naprawdę popularny. W zasadzie każdy może zacząć biegać kiedy tylko tego zechcę, obojętnie jaką ma kondycję fizyczną, oczywiście nie ma tutaj żadnej presji i nie trzeba biegać nie wiadomo jak dużo, nie od razu Rzym zbudowano, dlatego też pierwszego dnia nie wystąpi się w maratonie. Warto jednak zadbać początkowo o krótkie dystansy, a początkowo bieg powinien być przeplatany z szybkim chodem. W sposób stopniowy można dodawać sobie kolejne metry, czy kilometry. Żeby jednak zadbać o swoje stawy i stopy warto by było zakupić odpowiedniego rodzaju buty do biegania. One są kwestią podstawową, później można pomyśleć o wygodnych dresach, czy legginsach, potem wystarczy założyć koszulkę i można już wyruszyć w bieg. Jeżeli jesteś osobą, która nie przepada za bieganiem w samotności, bądź też nie za bardzo orientujesz się w jaki sposób się do tego zabrać możesz jutro przyjść na Jasne Błonia. Co wtorki, w sposób regularny odbywają się tutaj Wieczorne Biegi w Szczecinie. Wszyscy fani biegania, biegną razem, pokonując określoną trasę. Nie jest to żaden wyścig. Jedyne co się liczy to ruch oraz świetne towarzystwo. Kwestią o wiele istotniejszą jest fakt, że na końcu grupy nikt nigdy nie jest sam. Organizator zawsze dba o tych, którzy pozostają z tyłu, a tempo również do największych nie należy.

  • Rower Miejski Szczecin

    Rower Miejski Szczecin

    Rower – Jeżdżenie na rowerze podczas wiosny to niezwykłą przyjemność. W zasadzie człowiek nawet nie czuje momentu, gdy jest zmęczony, zaś podczas godzinnej jazdy na rowerze jest się w stanie spalić nawet do 500 kalorii, specjalnie się nie wysilając. Ponadto jeżdżenie na jednośladzie jest w stanie świetnie wpłynąć na wygląd łydek, ud oraz brzucha. Ponadto obniża się dzięki temu poziom stresu w organizmie. W Szczecinie nie trzeba posiadać roweru, aby móc na nim jeździć, a to wszystko za sprawom Szczecińskiego Roweru Miejskiego, z którego może skorzystać każdy zainteresowany mieszkaniec, który ma ochotę pojeździć sobie po mieście. Żeby je wypożyczyć trzeba wpierw zarejestrować się na stronie internetowej. Czas, wypożyczenia roweru jest zależny tylko od Was. W mieście jest są do dyspozycji, aż 34 stacje ustawione na terenie miasta i co istotne rower nie musi być odkładany w tej samej stacji, w której się go wypożyczyło. Dlatego też na rowerze można bez większego problemu jeździć cały dzień po większości terenach w Szczecinie, szczególnie wartymi uwagi są ścieżki rowerowe w Parku Kasprowicza, na Bulwarach Szczecińskich, czy Złoty Szlak, zaś dla poszukujących mocnych wrażeń zaleca się Ścieżkę Zdrowia po leśnych wzgórzach, gdzie jest, aż 15 stacji do ćwiczeń.

  • Siłownia na powietrzu – Wiosna to również świetna pora do ćwiczenia, ale nie trzeba zapisywać się do klubu fitness, a można to zrobić na powietrzu. W Szczecinie powstaje coraz więcej siłowni pod chmurką, można je znaleźć w naprawdę wielu miejscach, chociażby w parku imienia Stanisława Nadratowskiego, na placu zabaw przy ulicy Kadłubka, na Polanie Sportowej, przy ulicy Narciarskiej, w Parku Szachisty przy ulicy Romera, w Parku Kownasa, w Parku Arkońskim, na zieleńcach przy ulicy Smoczej, Derdowskiego i Weteranów, a nawet w parku przy ulicy Bogumińskiej czy też Chopina. Idąc na jeden z wielu obiektów sportowych tego typu można oczekiwać wahadeł, pras nożnych, orbitreków, kół tai chi, steperów, twisterów, rowerków, jeźdźców i urządzeń, do siedzącego wyciskania. Wszystkie pozwalają na darmowe korzystanie kiedy tylko się tego zapragnie. Wiosna ma to do siebie, że korzystanie z tego typu urządzeń rano, w południe czy wieczorem jest naprawdę przyjemne i wszystkie możliwości mają swoje niewątpliwe plusy.
  • Rolki Szczecin

    Rolki Szczecin

    Rolki – Jeżdżenia na rolkach jest naprawdę świetnym pomysłem, dla wszystkich osób, które lubią się poruszać, jednak nie chcą mieć za bardzo obciążonych stawów, jednak marzą o tym, aby móc idealnie wyrzeźbić sobie pośladki i szczupłe uda. Jazda na rolkach jest ponadto doskonałych sposobem na spędzanie wolnego czasu, a przy tym jest to świetna forma aktywności fizycznej. W trakcie jazdy pobudza się układ oddechowy i krążeniowy, a co niezwykle istotne nie obciąża się stawów w taki sposób jak podczas biegania. Ponadto decydując się na rolki można uzyskać o wiele lepszą prędkość niż podczas biegu, która może być nawet porównywalna do tej, którą uzyskuje się podczas jeżdżenia na rowerze, a rolki mają ponadto to do siebie, że można do nich dotrzeć w prawie każde miejsce. W trakcie jeżdżenia na rolkach pracuje większość mięśni w ludzkim organizmie, zarówno nogi, ramiona, ale również plecy, pośladki i brzuch. Najlepiej wymodelowane zostają pośladki, dlatego też nie ma co się dziwić, że bardzo dużo kobiet zaczyna coraz to bardziej lubować się w jeżdżeniu na rolkach. Jeśli nie posiada się żadnego rodzaju doświadczenia podczas jeżdżenia na rolkach, ani na łyżwach to dobrym pomysłem będzie skorzystanie z pomocy bardziej doświadczonych instruktorów, którzy będą w stanie pomóc Wam w postawieniu pierwszych kroków i dzięki czemu będziecie mogli zapanować nad swoją równowagę. Pomoże Wam to w wyeliminowaniu fundamentalnych błędów, które popełniane są przez osoby, które dopiero zaczynają jeżdżenia, a przy tym kwestia związana z bezpieczeństwem podczas jeżdżenia również zostanie zapewniona.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.