Tym razem wyremontują most w Podjuchach?

Tym razem wyremontują most w Podjuchach?

Przeszło dwa miesiące będzie trwało remontowanie słynnego mostu zwodzonego, który znajduje się w Podjuchach. Miłośnicy podróży kolejowych i osoby podróżujące ze Szczecina, bądź do niego będą musiały pogodzić się z problemami na lądzie, zaś kapitanowie statków będą musieli poszukać objazdu.

Szczecin boryka się coraz z większą ilością komunikacyjnych problemów, a w tym momencie będzie borykać się z kolejnym, jednak tym razem jest to problem natury kolejowej. Dokładniej kłopoty będą miały miejsce na przeprawie przez Regalicę, ponieważ 27 maja zacznie się remont przęsła zwodzonego mostu, więc przejazd będzie znacznie utrudniony.

Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opowiada o tym ile będzie trwał remont:

Potrwa około 60 dni. Wykonany zostanie remont konstrukcji przęsła, systemu sterowania podnoszeniem i mechanizmów podnoszenia przęsła oraz systemu rezerwowego zasilania elektrycznego. Harmonogram robót zakłada, że do 10 czerwca 2015 roku wstrzymana będzie całkowicie możliwość przepływania jednostek pływających pod przęsłem. Na czas trwania Regat Bałtyckich do 17 czerwca 2015 r. będzie pełna możliwość przepływania pod przęsłem.

Podczas pozostałych dni remontowania przęsła będzie istniała możliwość przepłynięcia pod przęsłem pod warunkiem, iż zostanie to wcześniej uzgodnione. Zanim doszło do remontu uzgodnione wszystko zostało już odpowiednio wcześniej z Urzędem Żeglugi Śródlądowej. W jaki sposób jednak remont będzie wpływał na kurs pociągów? Zbigniew Wolny na ten temat wypowiada się tak:

Pociągi przez dwa miesiące będą jeździły przez Szczecin Dąbie, tu zmieniały kabinę i pojadą w kierunku Naodrzanką.

Most w Podjuchach należy do grona nielicznych tego typu konstrukcji w Polsce oraz Europie. Został on utworzony w 1877 roku na trasie Wrocław – Szczecin, w tamtym czasie piąte przęsło mogło się obracać. Aktualnie most wygląda w taki sposób, a to z tego względu, że został on zmodernizowany w latach 1933-1935, to wtedy zdecydowano się zbudować przęsło zwodzone z przeciwwagą. Niestety niezbyt długo można było nacieszyć się jego wyglądem, gdyż w 1945 roku tak jak wiele innych mostów został zniszczony przez Niemców, którzy wycofywali się wgłąb III Rzeszy ze względu na nacierającą armię czerwoną. Most został jednak w 1949 roku odbudowany. Aktualnie most znajduje się na trasie ze stacji Szczecin Port Centralny, nim wjedzie się na Szczecin Podjuchy. Co roku, podczas dni techniki kolejowej każda chętna osoba może go zobaczyć z bliska.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.