Wszystkie pociągi warte 300 milionów złotych znalazły się na torach!

Wszystkie pociągi warte 300 milionów złotych znalazły się na torach!

Nowe Impulsy były już w stanie przewieźć przeszło 1,5 miliona pasażerów i łącznie pokonały odległość 1,5 miliona kilometrów.

Ponad rok temu, a dokładnie 12 grudnia 2013 roku na dworcu Szczecin Główny znalazły się trzy pierwsze Impulsy. Kilka miesięcy później, czyli 25 marca marszałek województwa Olgierd Geblewicz postanowił odprawić w pierwszą podróż do Stargardu Szczecińskiego, pociąg Impuls numer 13, oficjalnie kończąc realizowanie największego projektu kolejowego dotyczącego tego regionu.

Marszałek Geblewicz otwierając uroczystość z powodu zakończenia największego projektu kolejowego Pomorza Zachodniego, twierdził iż nie tylko tabor jest odpowiedzialny za to czy połączenia kolejowe są popularne czy też nie:

Każdy projekt się kiedyś kończy, a koniec największego projektu kolejowego na Pomorzu Zachodnim ma w naszym taborze ma postać dwunastego z kolei nowoczesnego Impulsa. Sukcesywnie dostarczane nam od grudnia 2013 roku Impulsy przewiozły już 1,7 mln pasażerów.

Marszałek Olgierd Geblewicz zapowiadał również, że jakość zachodniopomorskich kolei będzie ciągle rosła:

Wygodą, komfortem, czasem podróży, jednym słowem jakością staramy się zachęcić mieszkańców do podróży pociągami. A te warunki na pewno spełniają Impulsy. W wakacje uruchomiony zostanie szybki pociąg nad morze. Dokładnie 27 czerwca o godz. 8.19 „Błękitny” wyruszy ze Szczecina, by w ciągu 65 minut zawieźć podróżnych do Świnoujścia, i tak będzie kursował do końca wakacji. Realizacja nowych pomysłów jest możliwa dzięki inwestycjom w tabor i infrastrukturę kolejową. Chcę gorąco podziękować firmie Newag, która wywiązała się z wysoko postawionych warunków kontraktu. Mam nadzieję, że nowa perspektywa i nowe plany stworzą w przyszłości kolejne możliwości współpracy.

Zbigniew Konieczek, prezes zarządu i dyrektor naczelny Newag SA stwierdził, iż współpraca z Pomorzem Zachodnim prezentuje się naprawdę bardzo dobrze, podczas omawiania tego powoływał się na faktyczne dane:

Realizacja kontraktu rzeczywiście przebiegała w tempie ekspresowym. Do produkcji pociągów zużyto 704 788 kg stali, do malowania zużyto 25 998 kg farby, w pojazdach położono łącznie 750 000 km kabli, zamontowano 2912 foteli i 756 szyb i wykorzystano 14 000 metrów bieżących rur do wykonania instalacji pneumatycznej.

Impulsy z Pomorza Zachodniego były w stanie pokonać już 1,5 miliona kilometrów. Prezes Newagu zauważa, że przy tej statystyce warto zwrócić uwagę na jedną bardzo istotną kwestię, którą można się pochwalić, czyli:

Współczynnik niezawodności wynosi 98%

Tomasz Sobieraj, wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego podczas komentowania zakończenia projektu, twierdził, iż ma pewność, że nowa perspektywa pozwoli całkowicie unowocześnić tabory na Pomorzu Zachodnim:

Cały czas gonimy ten XXI wiek, ale sądzę patrząc choćby na Impulsy, że już jesteśmy coraz bliżej tego, by stał się on naszym udziałem. Chciałbym, aby pociągi nie tylko pięknie wyglądały, ale też faktycznie mogły rozwijać pełną szybkość.

„Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie i Zachodniopomorskie” jest projektem, który realizuje województwo Zachodniopomorskie wraz z województwem Lubuskim, na podstawie Zachodniej Grupy Zakupowej. W wyniku tejże współpracy dokonano zakupu 14 impulsów, z czego 12 powędrowało do Województwa Zachodniopomorskiego, zaś 2 do Województwa Lubuskiego. Sam projekt jest współfinansowy przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszta związane z tym projektem to 300 milionów złotych.

Najnowszym pociągiem Województwa Zachodniopomorskiego jest Impuls numer 13. Pierwsza podróż tego pociągu obejmowała trasę Szczecin Główny – Stargard Szczeciński – Szczecin Główny. Na niektórych odcinkach udało mu się osiągnąć nawet 130 kilometrów na godzinę.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany.